CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tiistai 3. marraskuuta 2009

haluaisin ostaa rohkeutta


Olen miettinyt usein,
mikä minua parantumisessa pelottaa.

Tottakai keksin siihen nopeasti vastauksen.
Lihominen.
Mutta mikä siinä on niin kamalan pelottavaa?
Siinä, kun syötyäni lautasellisen hyvää ruokaa
itken painoni muutaman sadan gramman
hetkellistä, täysin väliaikaista nousua
noustuani taas tyhmyyttäni vaa'alle.

Ja pysyvänäkään ne kolmisensataa grammaa
eivät tappaisi ketään.

Mitä siis pelkään?

Pelkään, että kaikki menee yhtäkkiä yli.
En kykene hallitsemaan tilannetta mitenkään.
Herään viisitoista kiloa painavampana
ja itken.

Juuri sitä pelkään.
Sitä, että irrotan itseni kaikin voimin
sairaista tavoistani,
tulen onnelliseksi,
nautin elämästäni,
syön
ja jonain hetkenä havahdun ja tajuan,
mitä olen tehnyt itselleni.
Ja sinä hetkenä en enää tunne lantioluitani,
enkä peilistä katsomalla enää osaa
sanoa, missä solisluuni sijaitsevat.
Ne ovat hautautuneet syvälle ihon alle.

Sitten itken ja kadun
ja itken
ja itken
ja vihaan itseäni.

Sitä minä ihan tosissani pelkään.

Silloin olisin tehnyt vain hyvää itselleni,
tiedän sen
mutta minusta tuntuu siltä,
etten ansaitsisi sitä.
En ruokaa,
en hyvää oloa,
en yhtään mitään.

Pelkään niin kauhean hurjan hirveästi.

Minä haluan parantua
ja hyväksyä.

Silti pelkään ensimmäisiäkin askeleita.
Pelkään aamupalaa, pelkään lounasta,
pelkään välipalaa, pelkään päivällistä,
pelkään illallista, leipää, hedelmiä,
keittoja ja melkein vettäkin.

En haluaisi pelätä.

Haluaisin olla rohkea.

5 kommenttia:

  1. ihana teksti<3 mulla on just samoja ajatuksia mutten niitä ikinä noin selvästi osais kaivaa päästä ja saada kirjottettua.

    paljon voimia sulle, oon varma että sussa on se rohkeus voittaa syömishäiriö.

    VastaaPoista
  2. Rohkeus kasvaa kokeillessa.

    (Vähän niin kuin nälkä syödessä.)

    VastaaPoista
  3. Minulla on juuri samanlainen pelko kaiken takana. Pelottaa että menettää kaiken kontrollin itseensä ja lihoo muutamasta ylinääräisestä suupalasta...Ihan hulluahan se on, mutta helpompaa sanoa kuin toteuttaa..

    VastaaPoista
  4. Minulla on sama pelko, jota en saa pois... Voimien toivotuksia, olet ihana. <3

    VastaaPoista
  5. Tykkään tosi paljon lukea sun kirjoituksia <3
    Tiedän myös miltä tuntuu, kun kaikki pelottaa. Itsekin pelkään...ja haluaisin olla rohkea.

    VastaaPoista