CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torstai 9. huhtikuuta 2009

hukassa

Yritän kunnella iloista musiikkia saadakseni
kevätauringon
sydämeeni
ja itseni heräämään eloon
pitkän ja harmaan
talven jälkeen,

kasvattaa uudet lehdet,

aloittaa oikean

elämän
.


Istun ja mietin
niin montaa asiaa samaan aikaan,
kuuntelen niin montaa eri ääntä.

Yritän ajatella,
että minun
on lopetettava tämä,
tajuttava, että elämä voi kunnolla alkaa
vasta, kun olen päästänyt irti
tästä.
Antanut sairauden irrottaa ihoni alle
upotetut kyntensä
käsivarsistani, repäistä ne irti
pelkäämättä kipua.

Yritän kuunnella ystäviä, kavereita, tuttuja,
äitiä ja kaikkia niitä, jotka
sanovat pelkäävänsä minun
menevän rikki,
kutistuvani
liian pieneksi.

Miksi he valehtelisivat minulle?

Mutta sitten mieleeni tulee
terveyndenhoitajan kommentti.

"Olet lähtenyt mukavasti lihomaan."
"Kuinka paljon oikein syöt karkkia,

kun painosi nousee noin?"

Terveydenhoitaja on asiantuntija,
oikeassa.
Minun p i t ä ä laihduttaa.
Minun on pakko
tai olen uhka omalle tarveydelleni.

Mutta voiko alipainoisen tyttö
olla samaan aikaan
lihava?

En tiedä enää mitä uskoa.

2 kommenttia:

  1. Alipainoinen tyttö on liian laiha. Alipainoinen tyttö painaa liian vähän. Alipainoisen tytön keho ei saa tarvitsemiaan aineita, ja kuihtuu ja rutistuu kuin rusina. Alipainoisen tytön aivot eivät saa tarvitsemiaan ainoita, ja surkastuvat rättänäksi tehden alipainoisesta tytöstä tyhmän ja harmaan, kun ulkona kevät kuoriutuu tuhansissa väreissä ja linnut laulavat kaikilla kielillä ja ihmiset tanssivat, nauravat ja elävät. Ei se ole terkka, joka sinulle uskottelee tuota potaskaa, vaan sairaus. Ruma sairaus istuu olkapäälläsi ja vetää sinua maan alle.
    Haluatko todella mennä sen mukaan?
    Sillä ei sinun ole pakko.

    VastaaPoista
  2. Uudet lehdet tarvitsevat uutta ravintoa. Kuollut, eloton, harmaa ja vanhoihin ajatuksiin juurtunut ei riitä kasvualustaksi uudelle ja paremmalle, hennon vaaleanvihreänä versovalle ja ajallaan vahvistuvalle.

    Sinä pystyt siihen, jos vain haluat. Repäisy sattuu vain hetken. Se saattaa jättää arvet, kuten mikä tahansa haava, mutta kunnollisena hoidettuna haavat paranevat lopulta hyvin.

    Hurjasti voimia ja tahtoa sinulle! <3

    VastaaPoista